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국제마케팅 : 국제마케팅

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강좌 정보

  • 교수명 : 신건철(SHIN Geon- Cheol):경희대학교
  • 강좌유형 : 정규강좌
  • 대상 :
  • 캠퍼스 : 서울 캠퍼스
  • 언어 : 영어
  • 제작일 : 2014
  • 등록일 : 2014년 2학기
  • 강좌 소개
  • 강의 리스트

국제마케팅 수업은 강의와 토론에 기초하여 진행되며, 수강생들은 관련된 일정에 따라 수업이 진행됩니다. 적극적인 수업 참가는 평가에 참고하게 되며, 비판적인 분석, 의사결정, 소통, 각각의 활발한 조별 활동 역시 평가에 반영됩니다. 학생들은 조별 과제를 실시하게 되며, 여기에는 각각의 선정된 기업과 관련된 다양한 분석을 통한 발표 및 보고서 제출을 포함하고 있습니다. 본 강의는 KLAS 시스템을 통한 Teaching Port folio 와 연계되어 진행됩니다. International marketing classes will be conducted on a lecture and discussion basis. Students' participation in the class discussion will affect the overall course grade. Input to class discussion will be evaluated on both frequency and quality basis. Critical analytical, decision-making, communication, and group dynamics skills will be sharpened from active involvement in class discussion. Each student is required to cover all the reading assignments before class. Each student is required to actively involving in group project. Each group will be responsible for preparing one report which describes an actual company. The group project is a written assignment dealing with real world business. For this project, student teams will choose any specific company under approval. All the class lectures and assignments are available at the Teaching Portfolio on the KH's web.

댓글

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  • 041440 | 2015-09-10
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